CONFERENCISTAS

Dr. Jim Reese


Jim-Reese-HeadshotDr. Jim Reese es el Director de Professional Development Collaborative en Washington International School y asesor de gran experiencia del Proyecto Zero de la Escuela de Posgrado en Educación de la Universidad de Harvard. Se desempeñó como Coordinador de Educación en el instituto de verano El Aula Proyecto Zero (The Project Zero Classroom) en Harvard del 2006 al 2016 y como Presidente del Comité de Educación de las conferencias externas sobre Perspectivas del Proyecto Zero del 2010 al 2017. Desde el año 2014, ha dirigido el Instituto de Verano para Docentes de Washington International School: Conectando a los educadores del Distrito de Columbia con las ideas del Proyecto Zero. Es Coordinador del grupo Proyecto Zero del Distrito de Columbia, con más de 1600 miembros en la región. Como Director de Professional Development Collaborative, Dr. Reese organiza talleres relacionados con el Proyecto Zero y dirige varios proyectos de investigación. Sus intereses de investigación abarcan las distintas formas en que los educadores utilizan los marcos del Proyecto Zero en distintos contextos educativos, los esfuerzos de los colegios en fomentar y sostener el cambio y el crecimiento profesional de los docentes. Previo a su actual rol, Dr. Reese enseñó Lengua Inglesa en el nivel secundario durante muchos años, se desempeñó como examinador para la Organización del Bachillerato Internacional y dictó cursos de formación docente en la Escuela de Posgrado en Educación y Desarrollo Humano de la Universidad George Washington. Obtuvo su título de grado en Lengua Inglesa en la Universidad Davidson y su Maestría en Educación y Doctorado en Educación en la Universidad George Washington. Su investigación doctoral se centró en el desarrollo de docentes principiantes en relación a la aplicación del marco de Enseñanza para la Comprensión.


 

Dr. Jim Reese is the Director of the Professional Development Collaborative at Washington International School and a long-time consultant with Project Zero at the Harvard University Graduate School of Education. He served as the Education Coordinator of the Project Zero Classroom summer institute at Harvard from 2006-16 and was Education Chair of the Project Zero Perspectives off-site conferences from 2010-17.

Most recently, since 2014, he has directed the Washington International School Summer Institute for Teachers (WISSIT): Connecting DC Educators with Project Zero Ideas. Coordinator of the DC-Project Zero group, which has over 1600 members in the Washington, DC, region. Dr. Reese in his role with the Professional Development Collaborative organizes Project Zero-related workshops and leads several research projects. His research interests include the ways educators use Project Zero frameworks in various educational settings; efforts to foster and then sustain change in schools; and the professional growth of teachers.

Prior to his current role, Dr. Reese taught English at the secondary school level for many years, has served as an examiner with the International Baccalaureate Organization, and has taught teacher preparation courses at the George Washington University Graduate School of Education and Human Development. He earned a Bachelor of Arts degree in English from Davidson College and Master of Education and Doctor of Education degrees from George Washington University. His dissertation research focused on the development of beginning teachers as they used the Teaching for Understanding framework in practice.